sunnuntai 4. syyskuuta 2011

New York & Seattle

Torstaina oli vuorossa New Yorkin kaupunkikierros ja lähdimme koululta puolenpäivän jälkeen busseilla kohti keskustaa. Kiereltiin nähtävyyksillä ja käveltiin pitkin New Yorkin katuja. Sää ja seura oli mitä parhainta. En jaksa kirjoittaa kierroksesta enempää joten laitan kuvia!










Eilen oli sitten lento Seattlee ja meitä lähti koululta seitsämän tyttöä tänne Seattleen. Neljä saksasta, yksi meksikosta ja yksi columbiasta ja sitten minä. Lento meni äkkiä kun oli seuraa. 

Lentokentällä mua oli vastassa koko host perhe, P,S ja S. Perheellä oli suomenlippu ja tervetuloa kyltti. Haettiin mun laukut ja lähdettiin ajamaan kotiin. Ajettiin West Seattlen pääkatua pitkin ja siellä oli kymmen kertaa enemmän ravintoloita kun Kokkolassa! Ilta meni jutellessa ja tutustuessa taloon. Mun huoneessa odotti tervetulias "paketti" jossa oli shampoo, hoitoaine, suihkugeeleja, kylpyvaahto ja rasvoja. Sit oli vielä kortti. Mulle on muuten tilattu cosmopolitan lehti vuodeks! :) Täällä kaikki lehdet ja kirjat on tosi halpoja.

Mun huone on aivan ihana ja sänky on tosi iso! Laitan kuvia sitten myöhemmin kunhan vaan saan ne koneelle!


Aamulla skypeilin Mikolle ja kotiin ja sit laitoin itteni valmiiks ja lähdettiin vesibussilla keskustaan. Käytiin hakemassa ruokaa ja donitseja ja kukkia. Joka puolella oli kauheesti ihmisiä ja tuntemattomatkin ihmiset tuli juttelemaan. Suomessa kukaan ei tuu kadulla juttelemaan vaan kaikki kattoo alaspäin ja kävelee eteenpäin. Käytiin myös marimekon liikkeessä ja saatiin selville et Suomesta on tullu viime viikolla au pair Seattleen. Annettiin P:n yhteystiedot, kun mulla ei vielä oo liittymää. 


Mulla on edessä ihana vuosi mahtavassa paikassa! Ja host lapsi on mitä ihanin!

 

2 kommenttia:

-känkkis- kirjoitti...

Onnea sinne uuteen maahan. Mä täällä lueskelen kateellisena kylmässä Suomen maassa! Pidä hauskaa!!!

janina kirjoitti...

jeeee! kuullostaa ihanalta :)